« AC: Umpires make mistakes too!  | トップページ | QUESTION FROM A FAN; Crew Position; Lifelines »

2017年6月 2日 (金)

AC: Blue flashing: The yacht has a penalty

Americascupbermuda20172017-06-01 AC Umpires make mistakes too!において、「SWE Artemis NZL Emiratesのマッチにおけるアンパイア誤審」の記事を掲載したが、その後要約されたVideoが公開された。

またSAILING WORLDの記事タイトルが「Artemis Racing: Blue Light Special」となっていたが、Blue Lightの理由らしきものが判明したので、これについても紹介する。
Blue Light、個人的にはあの名曲”ブルーライト・ヨコハマ”を連想し、ロマンチックな気分になるが ?????、Blue flashing: The yacht has a penaltyを課せられたArtemisにとってはさぞかしBlue な一日だったに違いない・・・。
 

1. ビデオ  29th May_ 35th America's Cup Race Round Up
https://www.americascup.com/en/video/113_29th-May-35th-America-s-Cup-Race-Round-Up.html
ビデオは
117秒のダイジェスト版である。SWE Artemis NZL Emiratesのマッチが、032秒から102秒のほんの29秒間映されており、その中に例のインシデントが登場する。
昨日の当
blogの記事と合わせて参照いただきたい。
*

<iframe width="1024" height="544"src="https://www.youtube.com/embed/vGtaIIRNagI" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>


2. アメリカスカップ・ルール KNOW THE ESSENTIALS: AMERICA’S CUP RULES 101

https://www.americascup.com/en/news/2583_KNOW-THE-ESSENTIALS-AMERICAS-CUP-RULES-101.html


KNOW THE ESSENTIALS: AMERICA’S CUP RULES 101

America’s Cup Race management is responsible for managing and administering the sporting and competitive rules of the 35th America’s Cup. ACRM is headed by the Regatta Director, Iain Murray, who has been appointed by a majority vote of the Competitors. Iain Murray has independently established ACRM in consultation with the Competitors to serve as the entity responsible for overseeing the functions of the 35th America’s Cup Regatta Officials.
アメリカスカップ・レース・マネジメントは、35th America’s Cupの運営、スポーツの管理、および競技規則に責任を持っている。ACRMは、レガッタ・ディレクターである, Iain Murrayを長とし、彼は選手の多数決により指名をされた。彼は、35th America’s Cup Regatta 役員の機能を監督するため責任ある自主性を持って奉仕するため、選手と協議しながら独立したACRMを確立している。 

M3854_crop169014_1024x576_proportioHow do ACRM & the teams communicate? 
ACRMと各チームはどのようにして連絡をとりあっているのか?

A) 
ACRM is in radio contact with all teams.
B) Flashing lights on yachts themselves. 
A) ACRMはすべてのチームとラジオ連絡をしている。
B) ヨット上にあるフラッシュ・ライト


• Green flashing: When a yacht is in the “zone” of a mark or boundary. Zone = 4 boat lengths at boundary, 3 at a Mark, islands etc. 
• Red flashing: The yacht is appealing to the Umpire that there has been a rule infringement.
• Blue flashing: The yacht has a penalty.

・ 緑フラッシュ: ヨットがマークまたは境界のゾーン内にいる場合。ゾーン=境界においては4艇身、マーク、島等においては3艇身
・ 赤フラッシュ: ヨットが、規則違反があったとアンパイアに申告している場合
・ 青フラッシュ: ヨットにペナルティーあり


040s039sWind measurement:
Unless the Regatta Director considers conditions too rough, the average wind speed must be between six and twenty-four knots to race. This is measured as an average true wind speed, for the whole of the period between eight and three minutes before the start of each race, the wind speed is an average over a 30 second period.
The wind measurement is taken on the race committee signal boat at approximately five and a half (5.5) meters above the water, overseen by Regatta Director Iain Murray.
風の測定
レガッタ・ディレクターがコンディションがあまりにも荒天とみなさない限り、平均風速はレースするためには6ノットと24ノットの間でなければならない。風速は、各レースのスタート前8分から3分の間の全時間、平均の真の風速として測定され、風速は30秒間以上の平均とする。
風の測定は、水面からほぼ5ないし5.5 metersにあるレース委員会信号艇の船上で計られ、レガッタ・ディレクターのIain Murrayが監視する。

043s041s
Penalties.

Two types:

• Lose two boat lengths (the penalized boat needs to retreat two boat lengths behind the other yacht)
• Get behind (the penalized boat needs to get behind the other yacht)
• A team can also be disqualified.

ペナルティー
2種類:

・ 2艇身遅れ(ペナルティーを課せられた艇は、他の艇の後方2艇身に退くことを要求される)

・ 後方へ(ペナルティーを課せられた艇は、他の艇の後方となることを要求される)
045s044s・ チームが失格となることもある

-------------------------------------------------------------
FREQUENTLY ASKED QUESTIONS   
(よくある質問)

Q: What happens if a yacht starts too early?
The yacht has to get 2 hull lengths behind the other yacht to complete her penalty.
Q:ヨットが早過ぎるスタートした場合、どうするのか?
そのヨットは、ペナルティーを履行するため、他の艇の後方2艇身とならなければならない。


Q: What happens if a yacht capsizes?
Knowtheessentialsamericascuprules_2The race will be stopped by way of a black flag. This means someone is going to be disqualified (DSQ). If the capsize is NOT due to the other yacht breaking the rule, it is the capsized yacht that gets DSQ. If the other yacht caused the capsize, then the umpires ‘black flags’ the guilty yacht.
Q:ヨットが転覆した場合、どうするのか?
レースは、黒色旗として中止される。このことは、どちらかが失格(DSQ)とされることを意味する。転覆が他の艇の規則違反の所為ではない場合、転覆したヨットがDSQとなる。他の艇が転覆を引き起こした場合、アンパイアは違反したヨットを黒色旗とする。


Q: What happens if a yacht goes beyond the boundary?
In pre-start = nothing. After starting = penalty (lose 2 lengths to the other boat).
Q:ヨットが境界を越えた場合、どうするのか?
スタート前=何もなし。スタート後=ペナルティー(他の艇の後方2艇身に退く)。


Q: What happens if a yacht fails to get to the start time due to technical failures?
That yacht forfeits the race.
Q:ヨットが、技術的な欠陥の所為でスタート時刻に間に合わなかった場合、どうするのか?
ヨットはそのレースを失う。


Q: What happens if there is disturbance from a spectator boats or other non competitors?
ACRM has the right to abandon the race for safety purposes.
Q:観覧船や競技者でない他からの妨害があった場合、どうするのか?
ACRMは、安全目的のためレースを中止する権利を有している。


Q: If a sailor falls off, can the yacht finish and win the race?
Yes.
Q:セーラーが落水した場合、そのヨットはフィニッシュし、レースに勝つことができるのか?
Yes


Q: Why is there an upper and lower wind limit?
For fairness, ability to race and safety.
Q:
なぜ上限と下限の風速制限があるのか?
公平、レース能力および安全のため。


Q: What is the process for a rule change?
This is voted on by teams.
Q:
:ルール変更のプロセスは何か?
チームによる投票で決する。


Q: Any time when the points are shared?
If the measurement system (which measures to 1/10th of a second) cannot split the boats at the finish, it is a re sail. If both are disqualified in the race – zero each.
Q:得点が分配されるのはどのような時か?
計測システム(1秒の10分の1まで計時)がフィニッシュ時に艇を見分けられなかった場合、再レースとなる。両艇がレースで失格となった場合-おのおの得点ゼロ。


Q: Is there a time limit for finishing a race?
E.g. Lack of wind / or if the wind drops? If the first boat is not to the second mark in 10 minutes the race will be called off. If the first boat does not complete the race in 25 minutes the race will be called off. If the second boat does not finish within 5 minutes of the first it is regarded as a non finisher.
Q:レースをフィニッシュするタイム・リミットはあるのか?
E.g. 風不足/または風の凪ぎの場合は? 最初の艇が、10分以内に2番目のマークに到達しない場合、レースは中止される。最初の艇が、25分以内にレースを完了しない場合、レースは中止される。2番目の艇が、最初の艇のフィニッシュ後5分以内にフィニッシュしない場合、その艇はフィニッシュしなかった、とみなされる。


Q: If the race starts and the wind goes beyond the wind window (6-24 knots), does the race continue?
Yes.
Q:レースがスタートし、風が風速領域(6-24ノット)を超えた場合、レースは続行するのか?
Yes

Copies:「www_americascup_com_en_news_2583_KNOW-THE-ESSENTIALS-AMERICAS-CUP-RULES-101_html_20170601.jpg」をダウンロード 「www_americascup_com_en_news_2583_KNOW-THE-ESSENTIALS-AMERICAS-CUP-RULES-101_html_20170601.pdf」をダウンロード
RACING RULES of SAILING AMERICA’S CUP EDITION Version 2.17:rrsac_v2.17.pdf」をダウンロード

29th May_ 35th America's Cup Race Round Up https://www.youtube.com/watch?v=vGtaIIRNagI&feature=youtu.be
America's Cup officials make wrong call in Artemis race with Team NZ: RNZ Checkpoint https://www.youtube.com/watch?v=yw1AANoWDIE
<iframe width="854" height="480" src="https://www.youtube.com/embed/yw1AANoWDIE" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Dramatic race. Two penalty. LOUIS VUITTON AMERICA’S CUP QUALIFIERS 2017 HiLight NZL SWE https://youtu.be/HY06l3qA-p4
<iframe width="854" height="480" src="https://www.youtube.com/embed/HY06l3qA-p4" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

|

« AC: Umpires make mistakes too!  | トップページ | QUESTION FROM A FAN; Crew Position; Lifelines »

Regatta Report」カテゴリの記事

コメント

コメントを書く



(ウェブ上には掲載しません)


コメントは記事投稿者が公開するまで表示されません。



« AC: Umpires make mistakes too!  | トップページ | QUESTION FROM A FAN; Crew Position; Lifelines »